Как да подсилим имунната си система?

Имунната система е естествената защита на нашето тяло срещу инфекции. Освен това тя е отговорна за защитата ни от микроби и микроорганизми, които причиняват заболявания. Ето защо е много важно да включите навици, които спомагат за повишаване на защитните сили, така че имунният ви отговор да е бърз и ефективен. Искате ли да знаете как да укрепите имунната си система? Продължавате да четете!

Средно човек може да получи настинка от 2 до 3 пъти годишно, като при всяка настинка защитните сили са отслабени. Тази ситуация става по-критична поради периода, в който живеем, затова е по-важно от всякога да укрепим имунната система и да помогнем на защитните сили.

Имунната система работи неуморно, за да предпазва тялото от всякакъв вид външен агент или патоген. Много експерти са съгласни, че подсилването на имунната система е предимство за поддържане на здравето. Проблемът се появява, когато системата е отслабена и не може да ни защити на 100%, тъй като тогава тялото е изложено на първите симптоми на настинки и инфекции. Избягването им е толкова просто, колкото прилагането на следните съвети на практика! Ето четири съвета, които ще ви помогнат да поддържате имунната си система здрава и балансирана.

Витамини и минерали
Един от начините да поддържате баланса на имунната система е като следвате разнообразна и балансирана диета. По-конкретно, средиземноморската диета е един от най-добрите модели за подражание, защото насърчава консумацията на прясна и сезонна храна, като запазва всички естествено присъстващи витамини и минерали.

По-специално, витамините и минералите са от съществено значение, за да се гарантира, че имунната ви система остава здрава. Европейската агенция за безопасност на храните (EFSA) подчертава значението на поддържането на оптимални нива на цинк, витамин А, витамин С, витамин D, органичен силиций и селен.

Изберете храни, богати на витамин С
Както казахме, витамините са от съществено значение за имунната система да остане силна и здрава. За щастие те се намират лесно в повечето храни, въпреки че най-доброто нещо, което трябва да направите, ако искате да осигурите оптимална имунна система, е да интегрирате тези витамини чрез хранителни добавки. Освен това можете да включите следните храни във вашето хранене:

– Пресен магданоз и други ароматни билки;
– Чили или люта чушка;
– Сладък червен пипер;
– Броколи;
– Зеле;
– Плодове като папая, ягоди или гуава;
– Цитруси: портокали, мандарини, лимони и други.

Управлявайте стреса и спете добре
Сънят е много важен за тялото! Сънят е напълно естествено подсилване за нашият организъм.

Забелязали ли сте, че когато не спите добре, се чувствате по-уморени? Това се случва, защото тяло, лишено от сън, произвежда повече кортизол (хормона на стреса). Това е естествен отговор на нашето тяло, той го прави, за да остане буден и в състояние на готовност, въпреки че за това излага на риск и потиска имунната система.

Различни изследвания се съгласяват, че идеалното е да спите поне 7 часа на ден. По-конкретно, в това проучване, проведено през 2015 г., което оценява връзката между съня и податливостта на организма към заразяване с инфекциозни заболявания, то стигна до заключението, че хората, които спят по-малко от 6 часа, са четири пъти по-склонни да настинат в сравнение с тези, които спазват с график на съня над 7 часа на ден.

Добавки за укрепване на имунната система
Дори да спазвате всички тези съвети и да се храните здравословно, може да се окаже, че нивата на витамини и минерали не са достатъчни за правилното функциониране на организма, в тези случаи първият симптом е умора.
Начинът да помогнете на тялото да бъде напълно силно е да му осигурите запас от витамини и минерали, които подсилват цялата имунна система.

Това са комбинации от естествени съставки, от които се нуждаете, за да си гарантирате здраве и благополучие.